Aktywni w sieci internetowej użytkownicy mogą zaobserwować nieudane kampanie remarketingowe. Konsekwencje takich praktyk negatywnie oddziałują na jakość marki oraz prowadzonej działalności w Internecie.
W artykule wyjaśnimy Ci, czym jest remarketing oraz jakich działań należy unikać, by nie ponieść biznesowej porażki. Sprawdź, dlaczego warto pamiętać o stałych klientach i budować świadomą markę.
Krótko i zwięźle o remarketingu
Remarketing to proces umieszczania reklam online na stronach internetowych w oparciu o zebrane przez firmę parametry marketingowe. Umożliwia dotarcie do tych samych odbiorców, do których przedsiębiorcy dotarli już dzięki kampaniom bezpośrednim. Przedstawmy to na przykładzie. Wyobraź sobie sytuację, w której klient odwiedza Twoją witrynę i szuka określonego produktu. Właśnie, dzięki potencjałowi, który drzemie w pojęciu definiowanym jako remarketing możesz zaprezentować im zbliżoną ofertę, do tej, na której im zależy.
Nieprawidłowości w procesie remarketingu
Brak odpowiedniej konfiguracji filtrów bądź nieodpowiednia ilość eksponowanych przekazów reklamowych mogą skutecznie odstraszać potencjalnego klienta, a przecież każdemu przedsiębiorcy zależy na budowaniu bazy stałych, lojalnych konsumentów. Wymieniliśmy top 5 błędów, o których nie możesz zapominać:
- Numer 1: Nieznajomość swoich odbiorców.
- Numer 2: Brak sprecyzowanego budżetu.
- Numer 3: Niewłaściwie używane narzędzia.
- Numer 4: Nieuwzględnienie pomiarów.
Warto wspomnieć również o tym, że remarketing jest strategią kumulatywną, dlatego jeśli zamierzasz z niej korzystać, zacznij od małego budżetu i przetestuj go z mniejszym procentem całkowitego budżetu marketingowego, zanim zaczniesz skalować to się.
Wskazówki dla prowadzących kampanie remarketingowe
Przychodzimy do Ciebie ze zbiorem tipów, które ustrzegą przed porażką Twojego przedsiębiorstwa w realizacji strategii remarketingowej.
.
Liczby, liczby i jeszcze raz liczby
Remarketing powinien skupiać się na zapewnieniu rozsądnego zwrotu z inwestycji (ROI). Co więcej prowadzone kampanie nie mogą być realizowane w celu wzrostu sprzedaży za pośrednictwem dowolnych środków.
Niski churn rate – czyli dlaczego klienci odchodzą?
Kampanie remarketingowe powinny opierać się na zapewnianiu długoterminowego zwrotu z inwestycji poprzez maksymalizację wartości klientów w ciągu całego życia, zamiast skupiać się wyłącznie na przychodach krótkoterminowych.
Integracja
Pamiętaj o tym, żeby zintegrować swoją strategię ze strategią e-mail marketingu. Co to oznacza? Jeżeli zdecydujesz się na wysyłanie e-maili do konsumentów, zwiększysz ich zaangażowanie.
Może to być dla Ciebie całkowita oczywistość, natomiast stały monitoring i monitoring postępów kampanii to fundament efektywnie prowadzonych działań remarketingowych. Nie wierzysz? Postępuj zgodnie z naszymi wytycznymi, a gwarantujemy, że zbudujesz solidną bazę klientów.